Svømming

• Eleven har svømming 1 time annenhver uke.
  • Det er tid til skift og dusjing før og etter svømmeopplæringen.
  • Eleven må ha med badetøy, badehette, håndkle og såpe.
  • Svømmeopplæringen gjennomføres av erfarne og godkjente svømmeinstruktører.
  • En assistent fra Språksenteret er med i badet og passer på elevene i garderoben og svømmehallen.
  • Språksenteret skal legge til rette for at alle elever deltar på svømmingen, og godtar derfor ekstra bekledning under svømmingen. I tillegg kan vi legge til rette for at eleven skal kunne dusje og skifte adskilt fra de andre elevene ved behov.

Ti tips for å gjøre deg til en bedre svømmer

Det er mange ting som man kan gjøre for å svømme bedre. Dette er en liste med 10 gode tips som kan hjelpe deg til å bli bedre på svømming og slik gjøre at du får mer glede av tiden du bruker i vann. Det første trinnet er å komme deg til bassenget – få deg ut av hjemmet eller på kontoret og ut i vannet. Når du har gjort det det, så kan du begynne på Norsk svømmeforbunds liste med gode svømmetips!

1. Svømme ofte
  2. Svøm med best mulig teknikk
  3. Gjør teknikkøvelser/drills som en del av hver svømming trening
  4. Gjør noen utfordrende svømmeøkter