Literacy og numeracy på ulike språk for foreldre

Gjennom hele oppveksten er hjemmet et viktig sted for barns læring og utvikling. Når barn lærer fra sine foreldre er det vanligvis ikke planlagt, slik som på skolen. Det foregår i naturlige og hverdagslige situasjoner. Denne allsidige læringen legger grunnlaget for den mer formelle læringen som skjer i skolen.

Tema Morsmål har funnet fire hefter laget av Department of Education and Early Childhood Development i Victoria, Australia. Heftene gir tips og idéer til hvordan foreldre kan støtte sine barns utvikling i lesing, skriving og matematikk. De finnes på 22 språk i tillegg til norsk.

Tema Morsmål har oversatt de engelske heftene til norsk. Teksten er tilpasset forholdene i Norge. Når foreldre leser heftene på sine ulike morsmål, kan de også tilpasse idéene og aktivitetene til norske forhold.

Klikk her for å komme til siden.

Hefte